Nasze czasopismo:

 
Publikacje:

foldery do pobrania

 
Anna Paluch
Ogólne zasady postępowania z dzieckiem o opóźnionym rozwoju mowy lub afatycznym (o zaburzonym rozwoju mowy i języka). Wskazówki dla rodziców.
Elżbieta Drewniak-Wołosz, Anna Paluch
Sytuacja dzieci afatycznych w polskim systemie oświaty.
Elżbieta Kawa
Rola trzeciego migdała w zaburzeniach mowy.
Grażyna Wiśniewska
Trudno być dyspraktykiem…
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

Artykuły dla pacjentów

W tym dziale znajdą Państwo artykuły o charakterze popularyzatorskim z dziedziny logopedii, które przybliżą zagadnienia dotyczące prawidłowości i nieprawidłowości w rozwoju mowy dziecka, zaburzeń komunikacji językowej u osób dorosłych, a także sposobów wspomagania prawidłowego rozwoju funkcji językowych.

 

 
Rozwojowa niepłynność mówienia – powód do troski, nie do lęku

autor: Zenobia Bogdanowska, logopeda

W rozwoju dziecka, w okresie kształtowania się mowy można zaobserwować pewne specyficzne trudności związane z opanowaniem przez nie systemu językowego. Jednym z takich zjawisk jest niepłynność w mówieniu, którą charakteryzuje: powtarzanie sylab i wyrazów, przeciąganie głosek, pauzy, powtórki, wtrącenia (Z.Tarkowski, 1997).

 
Jąkanie wczesnodziecięce. Jak podjąć właściwe działania?

autor: Zenobia Bogdanowska, logopeda

Nie wszystkie dzieci komunikują się w sposób płynny. Niektórym zdarzają się „zająknięcia” podczas odpowiedzi na zadany temat, czy podczas swobodnej rozmowy. Nieznaczne „zająknięcia”, które nie zakłócają wypowiedzi są normą, natomiast te, które znacznie utrudniają wypowiadanie się należy zdiagnozować. Rozwojowa niepłynność mówienia (normalna) może przerodzić się w jąkanie wczesnodziecięce (patologiczne), a ono w trwałe jąkanie.

 
Komunikowanie się dzieci upośledzonych.

autor: Zofia Rogalińska, logopeda

Piękna, zrozumiała wymowa, prawidłowa budowa i sprawność narządów artykulacyjnych, to dla większości rzecz oczywista. Bywa jednak tak, że komunikacja werbalna jest zaburzona lub nie ma jej wcale. Wiemy, że przyczyny takiego stanu rzeczy bywają różne.
Jedną z nich jest upośledzenie umysłowe.

 
Dlaczego pomoc logopedy jest ważna

autor: Róża Sobocińska – logopeda

Obecnie coraz częściej sprawność językowa liczy się w szkole, na uczelniach i w pracy zawodowej. To w jaki sposób wypowiadamy się oraz czy mówimy wyraźnie i zrozumiale jest naszą „wizytówką” i promocją nas samych.

 
Szukaj placówki:
Dla pacjentów:
Internetowa poradnia:

Najczęściej zadawane pytania

 
3,5 latek mało mówi
Czy szukać już pomocy - brak postępów u dziecka 21 mies.
Wstydliwy problem
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
Poleć znajomemu:
 
 

Przepisz kod z obrazka:

captcha
 
 
Strony internetowe Łódź www.mimo.pl
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt