Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2017-10-20
autor artykułu: administrator
2017.11.25. SKARŻYSKO-KAMIENNA - Spotkania z Edukacją


Zapraszamy do udziału w szkoleniach dla nauczycieli, logopedów i rodziców, które odbędą się 25 listopada 2017 r.
w ramach "I Spotkań z Edukacją w Skarżysku-Kamiennej".


Miejsce:

Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych
ul. Szkolna 15, 26-110 Skarżysko-Kamienna

Organizatorzy:

  • Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej,
  • Polski Związek Logopedów - Oddział Świętokrzyski
  • Wydawnictwo WiR

 

Program imprezy:
2017.11.25. konferencja WIR Skarżysko-Kamienna.pdf [1.4Mb]


9.00-9.45 Rejestracja uczestników

9.45-9.55 Otwarcie

Szkolenia odbywają się w dwóch blokach godzinowych (każde szkolenie trwa 2h).
W każdym bloku można zapisać się na maksymalnie jeden temat szkoleń.

 

BLOK I - godz. 10:00-12:00

1. „Moje sylabki" - sylabowa metoda nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej
Prowadzenie: mgr Klaudia Lepucka

Metoda sylabowa jest niezbędną techniką, stosowaną w celu stymulacji rozwoju dziecka zdrowego. Jest również jednym z elementów terapii, który ma na celu programowanie języka u dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Prowadząca wyjaśni założenia teoretyczne oraz przedstawi rozwiązania praktyczne, które pozwolą nauczycielom oraz terapeutom skutecznie uczyć czytać sylabami. Warsztat będzie syntezą informacji na temat Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania, na założeniach której opierają się „Moje sylabki".

2. Opóźniony rozwój mowy - diagnoza i terapia
Prowadzenie: dr Anna Żywot

Plan szkolenia:
1. Opóźniony rozwój mowy - definicja, charakterystyka zjawiska,
diagnoza, diagnoza różnicowa.
2. Opóźniony rozwój mowy a rozwojowa afazja dziecięca i SLI.
3. Terapia dziecka z ORM.
4. Metoda videomodelowania w ORM.

3. Wspieranie rozwoju ruchowego dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju
Prowadzenie: mgr Bogna Mikołajczak

Szkolenie skierowane do rodziców, nauczycieli, terapeutów pracujących z dziećmi z CZR chcących zgłębić wiedzę na temat wspomagania ruchowego. Dzieci z CZR z założenia nie posiadają problemów związanych z ruchem. Jednakże w praktyce wygląda to zupełnie inaczej: liczne wady postawy, nieprawidłowe funkcjonowanie poszczególnych partii mięśni ciała, nieprawidłowe wzorce ruchowe, zaburzenia Integracji Sensorycznej.

Program:
1. Rozwój ruchowy dziecka.
2. Dlaczego czworakowanie jest ważne dla rozwoju dziecka?
3. Typy zachowań ruchowych dzieci z autyzmem.
4. Ćwiczenia na mięsnie posturalne ciała.
5. Ćwiczenia oddechowe - rozluźnianie powięziowe dzieci.
6. Dlaczego ruch ma być terapią dziecka z autyzmem?
7. Przykłady zabaw ruchowych.
8. Ćwiczenia na propriocepcję.
9. Pokaz filmów i zdjęć.

4. Elementy arteterapii jako stymulacja rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Prowadzenie: mgr Ewelina Mikołajczyk

Warsztaty praktyczne, skierowane do nauczycieli, rodziców, pedagogów, terapeutów, logopedów pracujących z dziećmi o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych. Gwarancją harmonijnego rozwoju jest stymulacja wszystkich sfer dziecka poprzez celowe i świadome działania. Arteterapia jest jedną z metod pracy, która wspomaga rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny oraz intelektualny. Działania arteterapeutyczne uwalniają ekspresję, odprężają oraz regulują emocje dziecka, a także wspierają rozwój myślenia, pamięci i wyobraźni. Warsztat w głównej mierze będzie poświęcony elementom muzykoterapii, terapii przez taniec oraz plastykoterapii.
Prosimy o wygodny strój.

 

godz. 12.00-12.30 - Przerwa kawowa

 

BLOK II - godz. 12:30-14:30

5. O co chodzi z tą lateralizacją? Jak badać, jak działać, jak wspomagać rozwój dziecka
Prowadzenie: mgr Ewelina Mikołajczyk

Warsztat skierowany do nauczycieli, pedagogów, logopedów, terapeutów.
Kwestia lateralizacji u dzieci, wciąż jest tematem, który budzi wiele wątpliwości. Pytania zwykle dotyczą zwykle tego kiedy i jak dokonać prawidłowego badania stronności ciała. Pierwsza część warsztatu będzie poświęcona naukowej i teoretycznej podstawie przeprowadzenia badania lateralizacji. Jej wpływom na nabywanie elementarnych kompetencji poznawczych, warunkujących proces uczenia się. Druga część warsztatu to praktyczne przeprowadzenie badania lateralizacji reki, nogi, oka oraz ucha. Zwrócenie uwagi na najczęściej popełniane błędy oraz przekazanie informacji dotyczącej procedury właściwie przeprowadzonego badania. Podsumowanie warsztatu stanowi omówienie ćwiczeń, które mogą być zastosowane, jako wspomaganie rozwoju dziecka z danym typem lateralizacji ( szczególnie skrzyżowaną, lewostronną, nieustaloną)

6. Niedokształcenie mowy o typie afazji (afazja dziecięca) - diagnoza i terapia
Prowadzenie: dr Anna Żywot

Plan szkolenia:
1. Afazja dziecięca - problemy terminologiczne, definicje, podział.
2. Afazja dziecięca a SLI.
3. Afazja dziecięca a opóźniony rozwój mowy.
4. Charakterystyczne zjawiska językowe.
5. Współistniejące z afazją dziecięcą problemy neurorozwojowe.
6. Terapia dziecka z niedokształceniem mowy w wieku przedszkolnym.
7. Terapia dziecka z niedokształceniem mowy w wieku szkolnym.

7. Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem elementów terapii ręki
Prowadzenie: mgr Bogna Mikołajczak

Szkolenie skierowane do nauczycieli, rodziców, pedagogów, terapeutów, pracujących z dziećmi z zaburzeniami motoryki małej, grafomotoryki, opóźnieniem psychomotorycznym czy problemami w nauce pisania.
Plan szkolenia:
1. Budowa kończyny górnej.
2. Rozwój motoryki małej dziecka (0-5)
3. Rozwój motoryki małej a mowa.
4. Sposoby trzymania kredki i rodzaje chwytów.
5. Wybór dominującej ręki.
6. Nadwrażliwość dotykowa.
7. Zajęcia w grupie przedszkolnej.
8. Przykłady ćwiczeń.
9. Masaż kończyny górnej.
10. Pokaz filmów i zdjęć.
11. Prezentacja pomocy terapeutycznych.

8. Postępowanie terapeutyczne wobec dziecka z autyzmem
Prowadzenie: mgr Klaudia Lepucka

Uczestnicy zapoznają się z wczesnymi symptomami, które powinny być sygnałem alarmującym, skłaniającym do podjęcia terapii. Zaznajomią się również z szeregiem ćwiczeń językowych oraz ogólnorozwojowych, które mają na celu zmniejszenie lub eliminowanie negatywnych skutków uszkodzeń strukturalnych. Prowadząca, na podstawie materiałów oraz nagrań z terapii, realizowanej zgodnie z założeniami Metody Krakowskiej, pokaże w jaki sposób podejmować działania terapeutyczne.


Informacje o prowadzących:

mgr Klaudia Lepucka - filolog polski, logopeda. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.  Pracuje w Centrum Metody Krakowskiej, w której prowadzi się systemową terapię funkcji poznawczych dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi. Pod jej opieką są dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera, afazją, alalią oraz dysleksją. Jest autorką pomocy logopedycznej, stymulującej rozwój myślenia sytuacyjnego („Rozumienie sytuacji").

dr Anna Żywot - dr nauk humanistycznych, logopeda, oligofrenopedagog. Prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z głębokimi zaburzeniami mowy i języka. Jest autorką i współautorką pomocy logopedycznych z serii „Powtarzam. Rozumiem. Nazywam" oraz artykułów w czasopismach naukowych. Jej zainteresowania zawodowe dotyczą szczególne specyfiki funkcjonowania językowego dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji oraz z SLI.

mgr Bogna Mikołajczak - fizjoterapeuta, pedagog specjalny, nauczyciel wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego. W trakcie zdobywania międzynarodowego certyfikatu z zakresu Integracji Senosorycznej wg Ayres Sensory Integration (SI). Pracuje z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami: ruchowymi, intelektualnymi, sprzężonymi oraz z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Ukończyła liczne kursy i szkolenia związane z rehabilitacją i terapią dzieci. W centrum „Od Głowy do Mowy" prowadzi zajęcia z zakresu rehabilitacji ruchowej, plastrowanie - Kinesiology Taping, zajęcia z elementami Integracji Sensorycznej, Terapię Ręki, terapię pedagogiczną. Współpracuje z Wydawnictwem WiR oraz Fundacją „Nowa Nadzieja".  Jest autorem warsztatów dla nauczycieli z zakresu usprawniania ruchowego dzieci.

mgr Ewelina Mikołajczyk - terapeuta pedagogiczny dzieci z zaburzeniami w rozwoju, w tym z autyzmem, Zespołem Aspergera, zagrożonych dysleksją, z trudnościami w nauce czytania i pisania Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, dyplomowany oligofrenopedagog. Właściciel i terapeuta w Gabinecie Diagnozy i Terapii Pedagogicznej „ULULA". Ubiega się o Certyfikat Terapeuty Metody Krakowskiej. Od początku pracy zawodowej związana z placówkami terapeutycznymi oraz integracyjnymi. W pracy terapeutycznej wykorzystuje założenia metody neurobiologicznej oraz techniki arteterapeutyczne. Zwolenniczka wczesnej nauki czytania metodą sylabową oraz przesiewowych badań pod kątem ryzyka dysleksji. Warsztat pracy doskonali poprzez uczestnictwo w szkoleniach, warsztatach oraz konferencjach. Prywatnie miłośniczka książek oraz górskich wędrówek.


Zapisy:
Formularz zgłoszeniowy na szkolenia

Informacje dodatkowe:

  • Uczestnictwo w szkoleniach jest odpłatne. Koszt udziału wynosi 50,00 zł
    bez względu na liczbę wybranych szkoleń.

  • Wpłaty należy dokonać do 7 dni od zgłoszenia. O przyjęciu na listę decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat.
  • Uczestnicy obecni na szkoleniach otrzymają zaświadczenia.
  • W czasie trwania imprezy będzie otwarte stoisko Wydawnictwa WiR. Będzie można zapoznać się z pełną ofertą i zakupić wybrane pozycje. Płatność możliwa gotówką i kartą.

 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.