Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2016-08-23
autor artykułu: admin
2016.11.19. WARSZAWA - V Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna

 

 

 

V Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna

Metody diagnozowania i terapii logopedycznej dzieci
z zaburzeniami autystycznymi, z Zespołem Aspergera

Terapia zaburzeń komunikacji, metoda krakowska,
komunikacja alternatywna i wspomagająca

 

Warszawa, 19 listopada 2016

 

Co wyróżnia naszą konferencję?

  • Najlepsi prelegenci jednego dnia w jednym miejscu spotkasz najlepszych z najlepszych, m.in. prof. dr hab. Jagodę Cieszyńską, dr MartęKorendo, Ewę Małachowską, Angelikę Łasochę
  • Maksimum praktyki – prelegenci przedstawią narzędzia wykorzystywane w badaniach diagnostycznych, najlepsze techniki terapeutyczne oparte na studiach przypadków
  • Tajniki warsztatu – poznasz rekomendowane przez największe autorytety metody terapii oraz narzędzia do pracy z dziećmi, dostosowane do specyfiki i stopnia zaburzenia danego pacjenta

Dlaczego warto wziąć udział w naszej konferencji?

· Wyposażysz się w niezbędną wiedzę na temat komunikacji alternatywnej i wspomagającej u dzieci

· Poznasz najbardziej skuteczne metody pracy wykorzystywane w terapii dzieci z zaburzeniami autystycznymi, z zespołem Aspergera

· Najlepsi specjaliści podpowiedzą Ci, jak prowadzić efektywną terapię powołując się na konkretne przypadki ze swojej praktyki

· Będziesz mieć możliwość wymiany doświadczeń z innymi logopedami i otrzymasz prestiżowy certyfikat uczestnictwa w V edycji Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej·

Zyskasz możliwość konsultacji z najlepszymi specjalistami zajmującymi się terapiąosób z autyzmem, Zespołem Aspergera

Program konferencji:

Panel IMetody diagnozowania autyzmu i ZA

· Wczesna diagnoza autyzmu ZA – jak rozpoznać zaburzenie u dziecka do 2. roku życia?

· Wywiad i obserwacja – cele i formy obserwacji dziecka

· Narzędzia wykorzystywane w badaniach przesiewowych i rozpoznawaniu ryzyka ASD

· Autyzm i zaburzenia podobne – różnice i przeciwieństwa

Panel IIMetody terapii logopedycznej dostosowane do potrzeb pacjentów

1. Terapia zaburzeń komunikacji u dzieci autystycznychi ZA

  • Najważniejsze techniki terapeutyczne stosowane w pracy z dziećmi z autyzmem i Zespołem Aspergera
  • W jaki sposób włączać rodziców w terapię dziecka - zasady relacji rodzic-terapeuta
  • Kształtowanie systemu językowego
  • Zasady konstruowania indywidualnego programu terapeutycznego – casestudies

2. Terapia zaburzeń autystycznych i ZA Metodą krakowską

  • Wczesna diagnoza zaburzeń autystycznych i ZA - warunki wczesnego rozpoznania a konsekwencje późnej diagnozy
  • Diagnoza funkcji intelektualnych dziecka oraz prawidłowy dobór metod terapeutycznych
  • Terapia słuchowa, funkcji wzrokowych, odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych i dotykowych
  • Stymulacja rozwoju zabawy – zabawy z regułami, tematyczne, językowe

3. Komunikacja alternatywna i wspomagająca jako element rozwoju mowy

· Alternatywne i wspierające metody komunikacji w pracy z dzieckiem z autyzmem - przegląd możliwości terapeutycznych, mity i fakty o AAC

· Diagnoza potrzeb komunikacyjnych dzieci z zaburzeniami autystycznymi a dobór właściwej formy wspomagania porozumiewania się – nauka funkcjonalnej komunikacji

· Budowanie indywidualnego systemu porozumiewania się dziecka – wczesna a późna interwencja AAC,

· Jak skutecznie współpracować z rodziną?

 

Wykładowcy:

Prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyńska-Rożek – kieruje Katedrą Logopedii i Zaburzeń Rozwoju w Uniwersytecie Pedagogicznym. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Jest twórcą Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania

Dr hab. Marta Korendo -filolog polski i logopeda, profesor krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej – autystycznych, z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, alalią, afazją dziecięcą, dyslektycznych i niesłyszących. Naukowe zainteresowania kieruje głównie w stronę znaczenia języka dla procesów poznawczych i społecznych, skutecznych sposobów budowania systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi. Jest autorką ponad 30 artykułów opisujących problemy komunikacyjne oraz ich przyczyny i sposoby terapii, monografii „Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” (2009) i „Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera” (2013) oraz współautorką „Wczesnej interwencji terapeutycznej” (2007). Aktywnie współpracuje ze środowiskiem praktyków-terapeutów oraz rodziców, upowszechniając wiedzę o sposobach stymulacji i terapii funkcji językowych i poznawczych.

Angelika Łasocha - pedagog specjalny, logopeda, terapeuta AAC, trener VIT. Od 2004 r. pracuje w Fundacji SYNAPSIS z dziećmi i dorosłymi osobami z autyzmem, do 2014r. kierownik zespołu terapeutycznego Pracowni SYNAPSIS, aktualnie konsultant ds. wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się (AAC). Od 2006 r. pracuje w zespole diagnozującym dorosłe osoby z Zespołem Aspergera. Od wielu lat związana ze Stowarzyszeniem "Mówić bez Słów", aktualnie sekretarz Zarządu. Prowadzi szkolenia dla specjalistów i rodzin w obszarze autyzmu i wspierania komunikacji (AAC).

Ewa Małachowska - logopeda, neurologopeda, logorytmik, glottodydaktyk; nauczyciel dyplomowany, ekspert MEN, posiada certyfikat zawodowy logopedy. Pracuje w Zespole Szkół Nr 9 w Toruniu oraz na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie prowadzi zajęcia praktyczne i teoretyczne ze studentami studiów stacjonarnych i podyplomowych Wydziału Filologicznego oraz Wydziału Nauk Pedagogicznych. Współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli, prowadząc kursy i warsztaty logopedyczne. Pełni funkcję Przewodniczącej Polskiego Związku Logopedów.

Już niedługo kolejne przedstawimy kolejnych Wykładowców tej konferencji!

Termin:19 listopada 2016 r., godz. 10.00-17.30 Warszawa, Novotel, ul. 1. Sierpnia 1

ZAREZERWUJ MIEJSCE, ZAPŁAĆ W LISTOPADZIE!

Szczegóły:www.konferencja-logopedyczna.pl

 

2016.11.19. W-wa konf. Forum.pdf [248.5Kb]

 

 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.