data publikacji: 2016-08-23
autor artykułu: admin
2016.11.19. WARSZAWA - V Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna
|
|
|
V Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna
Metody diagnozowania i terapii logopedycznej dzieci
Terapia zaburzeń komunikacji, metoda krakowska,
Warszawa, 19 listopada 2016 |
|
Co wyróżnia naszą konferencję?
- Najlepsi prelegenci – jednego dnia w jednym miejscu spotkasz najlepszych z najlepszych, m.in. prof. dr hab. Jagodę Cieszyńską, dr MartęKorendo, Ewę Małachowską, Angelikę Łasochę
- Maksimum praktyki – prelegenci przedstawią narzędzia wykorzystywane w badaniach diagnostycznych, najlepsze techniki terapeutyczne oparte na studiach przypadków
- Tajniki warsztatu – poznasz rekomendowane przez największe autorytety metody terapii oraz narzędzia do pracy z dziećmi, dostosowane do specyfiki i stopnia zaburzenia danego pacjenta
Dlaczego warto wziąć udział w naszej konferencji?
· Wyposażysz się w niezbędną wiedzę na temat komunikacji alternatywnej i wspomagającej u dzieci
· Poznasz najbardziej skuteczne metody pracy wykorzystywane w terapii dzieci z zaburzeniami autystycznymi, z zespołem Aspergera
· Najlepsi specjaliści podpowiedzą Ci, jak prowadzić efektywną terapię powołując się na konkretne przypadki ze swojej praktyki
· Będziesz mieć możliwość wymiany doświadczeń z innymi logopedami i otrzymasz prestiżowy certyfikat uczestnictwa w V edycji Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej·
Zyskasz możliwość konsultacji z najlepszymi specjalistami zajmującymi się terapiąosób z autyzmem, Zespołem Aspergera
Program konferencji:
Panel IMetody diagnozowania autyzmu i ZA
· Wczesna diagnoza autyzmu ZA – jak rozpoznać zaburzenie u dziecka do 2. roku życia?
· Wywiad i obserwacja – cele i formy obserwacji dziecka
· Narzędzia wykorzystywane w badaniach przesiewowych i rozpoznawaniu ryzyka ASD
· Autyzm i zaburzenia podobne – różnice i przeciwieństwa
Panel IIMetody terapii logopedycznej dostosowane do potrzeb pacjentów
1. Terapia zaburzeń komunikacji u dzieci autystycznychi ZA
- Najważniejsze techniki terapeutyczne stosowane w pracy z dziećmi z autyzmem i Zespołem Aspergera
- W jaki sposób włączać rodziców w terapię dziecka - zasady relacji rodzic-terapeuta
- Kształtowanie systemu językowego
- Zasady konstruowania indywidualnego programu terapeutycznego – casestudies
2. Terapia zaburzeń autystycznych i ZA Metodą krakowską
- Wczesna diagnoza zaburzeń autystycznych i ZA - warunki wczesnego rozpoznania a konsekwencje późnej diagnozy
- Diagnoza funkcji intelektualnych dziecka oraz prawidłowy dobór metod terapeutycznych
- Terapia słuchowa, funkcji wzrokowych, odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych i dotykowych
- Stymulacja rozwoju zabawy – zabawy z regułami, tematyczne, językowe
3. Komunikacja alternatywna i wspomagająca jako element rozwoju mowy
· Alternatywne i wspierające metody komunikacji w pracy z dzieckiem z autyzmem - przegląd możliwości terapeutycznych, mity i fakty o AAC
· Diagnoza potrzeb komunikacyjnych dzieci z zaburzeniami autystycznymi a dobór właściwej formy wspomagania porozumiewania się – nauka funkcjonalnej komunikacji
· Budowanie indywidualnego systemu porozumiewania się dziecka – wczesna a późna interwencja AAC,
· Jak skutecznie współpracować z rodziną?
Wykładowcy:
Prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyńska-Rożek – kieruje Katedrą Logopedii i Zaburzeń Rozwoju w Uniwersytecie Pedagogicznym. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Jest twórcą Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania
Dr hab. Marta Korendo -filolog polski i logopeda, profesor krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacji językowej – autystycznych, z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, alalią, afazją dziecięcą, dyslektycznych i niesłyszących. Naukowe zainteresowania kieruje głównie w stronę znaczenia języka dla procesów poznawczych i społecznych, skutecznych sposobów budowania systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi. Jest autorką ponad 30 artykułów opisujących problemy komunikacyjne oraz ich przyczyny i sposoby terapii, monografii „Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” (2009) i „Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera” (2013) oraz współautorką „Wczesnej interwencji terapeutycznej” (2007). Aktywnie współpracuje ze środowiskiem praktyków-terapeutów oraz rodziców, upowszechniając wiedzę o sposobach stymulacji i terapii funkcji językowych i poznawczych.
Angelika Łasocha - pedagog specjalny, logopeda, terapeuta AAC, trener VIT. Od 2004 r. pracuje w Fundacji SYNAPSIS z dziećmi i dorosłymi osobami z autyzmem, do 2014r. kierownik zespołu terapeutycznego Pracowni SYNAPSIS, aktualnie konsultant ds. wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się (AAC). Od 2006 r. pracuje w zespole diagnozującym dorosłe osoby z Zespołem Aspergera. Od wielu lat związana ze Stowarzyszeniem "Mówić bez Słów", aktualnie sekretarz Zarządu. Prowadzi szkolenia dla specjalistów i rodzin w obszarze autyzmu i wspierania komunikacji (AAC).
Ewa Małachowska - logopeda, neurologopeda, logorytmik, glottodydaktyk; nauczyciel dyplomowany, ekspert MEN, posiada certyfikat zawodowy logopedy. Pracuje w Zespole Szkół Nr 9 w Toruniu oraz na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie prowadzi zajęcia praktyczne i teoretyczne ze studentami studiów stacjonarnych i podyplomowych Wydziału Filologicznego oraz Wydziału Nauk Pedagogicznych. Współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli, prowadząc kursy i warsztaty logopedyczne. Pełni funkcję Przewodniczącej Polskiego Związku Logopedów.
Już niedługo kolejne przedstawimy kolejnych Wykładowców tej konferencji!
Termin:19 listopada 2016 r., godz. 10.00-17.30 Warszawa, Novotel, ul. 1. Sierpnia 1
ZAREZERWUJ MIEJSCE, ZAPŁAĆ W LISTOPADZIE!
Szczegóły:www.konferencja-logopedyczna.pl
2016.11.19. W-wa konf. Forum.pdf [248.5Kb]