Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2017-05-20
autor artykułu: administrator
2017.05.08. Stanowisko PZL w sprawie projektu Rozporządzenia MEN z dn. 20.04.2017 r.


Komisja Oświaty ZG PZL opracowała opinię związku dotyczącą projektu Rozporządzenia MEN w sprawie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówkach
z dnia 20.04.2017 roku


o treści:


Szanowna Pani
Anna Zalewska
Minister Edukacji Narodowej


OPINIA POLSKIEGO ZWIĄZKU LOGOPEDÓW

W sprawie

projektu Rozporządzenia MEN z dnia 20. 04. 2017 roku w sprawie pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówkach


Stanowisko PZL:

Polski Związek Logopedów pozytywnie opiniuje treść projektu Rozporządzenia z dnia 20. 04. 2017 roku.


Uzasadnienie:

Dla logopedów istotne zmiany w organizacji pomocy psychologiczno -pedagogicznej są następujące:

1. Zmiana terminu „zaburzenia mowy" na „deficyty kompetencji i zaburzeń sprawności językowych" w § 2. 2 - katalogu niepełnosprawności i zaburzeń dzieci kwalifikowanych do pomocy psychologiczno -pedagogicznej.

2. Dookreślenie zadań logopedy w § 25 - poszerzenie ich o kompetencje diagnostyczne „poziomu rozwoju językowego"(§.25.1) oraz o inne sfery, analogicznie do diagnozy psychologicznej i pedagogicznej (§.25.4)

Istotna jest popularyzacja zmiany tego zapisu, aby podnieść świadomość tego,  że logopeda nie zajmuje się tylko wadami wymowy.

3. Zmiana czasu trwania zajęć specjalistycznych/logopedycznych z 60 minut na 45 minut .


Oczekujemy, aby w kolejnych regulacjach prawnych dookreślić:

1. Wskaźniki realnego, czyli adekwatnego do liczby dzieci w placówce, planowania liczby godzin przeznaczonych na pomoc logopedyczną.

2. Zadania, które są realizowane w ramach pensum oraz poza pensum przez wszystkich specjalistów: logopedów, pedagogów i psychologów.


Opracowanie:

Komisja Oświaty ZG PZL

2017.04.20. opinia PZL ws. projektu Rozporządzenia MEN z dnia 12.04.2017 r..doc [461.5Kb]

http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12297750/katalog/12430408#12430408

 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.