Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

Aktualności

2021.02.27. Wielkopolski Oddział PZL - webinarium

Zarząd Wielkopolskiego Oddziału PZL zaprasza 27 lutego 2021 roku do udziału w webinarium na temat: "Nowoczesne metody i narzędzia logopedyczne" - część I.

 
 
2021.01.11. Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla klas 1-3 szkół podstawowych w związku z powrotem klas 1-3 do nauki stacjonarnej

Opracowane zasady mają na celu przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa. Wytyczne te, w dużej mierze opierają się na zapisach znanych już np. z września 2020 r. Znajdują się w nich rekomendacje dotyczące zasad organizacji zajęć, higieny, czyszczenia i dezynfekcji pomieszczeń oraz powierzchni, organizowania gastronomii czy postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia u pracowników szkoły.

 
 
2020.11.06. Aktualne akty prawne w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

We wrześniu w resorcie oświaty ujednolicono rozporządzenia dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym logopedycznej. W odpowiedzi na liczne zapytania logopedów zatrudnionych w placówkach oświatowych, udostępniam wykaz przydatnych aktów prawnych. W związku z trudną sytuacją epidemiczną podejmujecie Państwo rozmowy z pracodawcami dotyczące organizacji pracy, więc zachęcam do zapoznania się z załączoną aktualizacją. Powołując się w opracowywaniu dokumentów na wymienione akty prawne warto zaznaczać aktualny Dziennik Ustaw.

 
 
22 października - Światowy Dzień Świadomości Jąkania

"Zmieńmy sposób mówienia o jąkaniu. Znajdźmy odpowiednie słowa, aby stworzyć świat, w którym osoby jąkające się będą mogły żyć z godnością i szacunkiem."

 
 
2020.05.14. Wytyczne GIS, MZ i MEN dla szkół podstawowych – edukacja wczesnoszkolna

14 maja br. opublikowano wytyczne Głównego Iinspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej dla szkół podstawowych w zakresie organizacji edukacji wczesnoszkolnej od 25 maja 2020 r.

 
 
2020.05.13. Informacja MEN o uruchomieniu od 18 maja br. kolejnych etapów...

13 maja 2020 r. na stronie MEN opublikowano informację o kolejnych etapach stopniowego powrotu do stacjonarnego funkcjonowania szkół, wybranych placówek oświatowych, bezpośredniego prowadzenia zajęć specjalistycznych z dziećmi posiadającymi opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju i uczniami posiadającymi orzeczenie - od 18 maja br..

 
 
Raport nt. stanu polskiej logopedii - ankieta dot. kształcenia na studiach logopedycznych.

Pierwsza z opracowanych ankiet dotyczy kształcenia na studiach logopedycznych. Wyniki tej ankiety ułatwią ewidencję oraz ocenę prowadzonych studiów logopedycznych w poszczególnych uczelniach, a osobom rozpoczynającym kształcenie umożliwią wybór uczelni.

 
 
5 maja - Europejski Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych

5 maja to Europejski Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych, oraz Dzień Godności Osoby z Niepełnosprawnością Intelektualną. Jest to święto obchodzone w Europie od  początku (...)

 
 
2020.05.04. Informacja MEN nt. powrotu poradni psychologiczno-pedagogicznych do pracy w systemie stacjonarnym

4 maja 2020 na stronie MEN opublikowano informację o przywróceniu możliwości działania poradni psychologiczno-pedagogicznych w trybie pracy stacjonarnej. "Dajemy poradniom możliwość realizacji zadań związanych w szczególności z wydawaniem orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego, potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz opinii. To odpowiedź przede wszystkim na prośby rodziców. Przy organizacji pracy poradni należy jednak uwzględnić przepisy dotyczące ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

 
 
2020.05.04. Odpowiedź Głównego Inspektoratu Sanitarnego ws. warunków pracy logopedów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce

4 maja 2020 r. Polski Związek Logopedów otrzymał odpowiedź z Głównego Inspektoratu Sanitarnego ws. zasad funkcjonowania gabinetów logopedycznych i pracy logopedów, neurologopedów, specjalistów w dziedzinie neurologopedii w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce.

 
 
2020.04.28. Wytyczne dla funkcjonowania gabinetów fizjoterapeutycznych w systemie rehabilitacji ambulatoryjnej w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce.

Celem wdrażanych procedur jest:

  1. Dodatkowe zmniejszenie ryzyka dla pracowników gabinetów (usługodawcy) i pacjenta (usługobiorcy).
  2. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie gabinetu  w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed możliwym zakażeniem.
  3. Kompleksowe działanie przeciwepidemiczne dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemii.
 
 
#zdalnaszkoła

Polski Związek Logopedów udzielił patronatu akcji #zdalnaszkoła - możliwości prowadzenia zajęć on-line. Logopedo, skorzystaj z darmowego narzędzia do zdalnej terapii logopedycznej w czasie kwarantanny.

 
 
Zobacz archiwum artykułów
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.