Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2010-07-28
Program Konferencji w Warszawie 10-12 września

OGÓLNOPOLSKA  KONFERENCJA  LOGOPEDYCZNA

Wczesna interwencja logopedyczna

10 – 12 września 2010 roku

Uniwersytet Warszawski, Biblioteka Uniwersytecka

Warszawa, ul. Dobra 56/66

sala 316 (piętro III)



Organizatorami konferencji są:

Sekcja Logopedyczna Towarzystwa Kultury Języka,

Pomagisterskie Studium Logopedyczne Uniwersytetu Warszawskiego,

Zakład Logopedii i Komunikacji Językowej Instytutu Polonistyki Stosowanej Wydziału Polonistyki UW,

Pracownia Logopedii Instytutu Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji Akademii Pedagogiki Specjalnej
im. M. Grzegorzewskiej,

Podyplomowe Studium Neurologopedii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.


Program

Dzień pierwszy - 10 września (piątek)

8.30 – 10.00  Rejestracja uczestników (III piętro, hol przed salą 316)

10.00 – 10.30  Otwarcie Konferencji (sala 316)

10.30 – 12. 30 WYKŁADY PLENARNE – część I (sala 316)

10.30 – 11.00 Elżbieta Szeląg ( Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa) Innowacyjne metody wspierające terapię osób z zaburzeniami
mowy: rola przełomowych odkryć w badaniach nad mózgiem

11.00 – 11.30 Marta Bogdanowicz (Uniwersytet Gdański, Gdańsk)
Skala Ryzyka Dysleksji we wczesnym diagnozowaniu specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu

11.30 – 12.00 Grażyna Krasowicz-Kupis (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin)
Nowa diagnoza dysleksji. Ocena funkcji językowych

12.00 – 12.30 Dyskusja  

12.30 – 13.00 PRZERWA NA KAWĘ

13.00 – 15.00 WYKŁADY PLENARNE – część II (sala 316)

13.00 – 13.30  Dorota Bednarek (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa)
Wczesne symptomy ryzyka dysleksji. Perspektywa neurobiologiczna i logopedyczna

13.30 – 14.00  Alina Maciejewska (Akademia Siedlecka, Siedlce)
Językowy obraz świata – pomoc w diagnozie i terapii dzieci z grupy ryzyka dysleksji

14.00 – 14.30  Maria Przybysz-Piwko (Uniwersytet Warszawski, Warszawa)
Dzieci z trudnościami w pisaniu i czytania a wczesna pomoc logopedyczna

14.30 – 15. 00 Dyskusja

15.00 – 16.00  PRZERWA OBIADOWA

16.00 – 18.00  WYKŁADY PLENARNE – część III (sala 316)

16.00 – 16.30  Liliana Madelska (Uniwersytet Wiedeński, Wiedeń)
Test przesiewowy do badania percepcji wymowy dzieci wychowanych w środowisku wielojęzycznym

16.30 – 17.00 Wiesława Szustkiewicz (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 20 Warszawa)
Poziom funkcji słuchowo-językowych u dzieci w wieku przedszkolnym jako predykator trudności w czytaniu i pisaniu. Rola diagnozy wielospecjalistycznej we współczesnej profilaktyce ryzyka dysleksji

17.00 – 17.30  Elżbieta Minczakiewicz (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Kraków)
Rządowy Program wczesnej, wielospecjalistycznej, kompleksowej, skoordynowanej pomocy dziecku zagrożonemuniepełnosprawnością lub niepełnosprawnemu oraz jego rodzinie

17.30 – 18.00  Dyskusja

18.30               KOLACJA

Dzień drugi - 11 września (sobota)

9.00 – 11.30  WYKŁADY PLENARNE – część IV (sala 316)

9.00 – 9.30  Jadwiga Cieszyńska-Rożek (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Kraków)
Diagnoza funkcji poznawczych dzieci od drugiego do piątego roku życia

9.30 – 10.00  Joanna Kwasiborska (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa)
Wczesna diagnoza autyzmu warunkiem rozpoczęcia wczesnej interwencji terapeutycznej. Przegląd badań, narzędzi diagnostycznych zaburzeń ze spektrum autyzmu

10.00 -10.30  Marta Korendo (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Kraków)
Wczesna diagnoza i terapia zachowań ze spektrum autyzmu – metoda symultaniczno-sekwencyjna

10.30 – 11.00 Paulina Stolarska (Klinika Patologii Noworodka i Wcześniaka Szpitala MSWiA, Przedszkole Specjalne 393,Warszawa)
„The Rosserri Infant-Toddler Language Scale”. Próba adaptacji skali do wczesnego wykrywania i terapii dzieci z opóźnieniamiw rozwoju mowy na gruncie polskim

11.00 – 11.30 Dyskusja

11.30 – 12.00 PRZERWA NA KAWĘ
12.00 – 14.30 WYKŁADY PLENARNE – część V (sala 316)

12.00 – 12.30 Aleksandra Łada (Akademia Medyczna, Wrocław)
Neurologopedyczne strategie postępowania diagnostyczno-terapeutycznego w świetle Koncepcji NDT – Bobath

12.30 – 13.00 Ewa Winnicka, Katarzyna Kordys, Paweł Zawitkowski, Magdalena Bednarczyk, Dorota Lipska, Olga Bryll-Osińska (Klinika Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka, Instytut Matki i Dziecka,  Poradnia Rehabilitacji dla Dzieci i Młodzieży, SPZZLO, Warszawa)
Prezentacja karty opisowej przebiegu sesji karmienia na oddzialeneonatologii i patologii noworodka

13.00 -13.30  Barbara Wiśniewska (Instytut-Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka, Oddział Rehabilitacji Neurologicznej Warszawskiego Szpitala dla Dzieci, Warszawa)
Wczesna interwencja logopedyczna u noworodków i niemowląt. Rola logopedy w terapii dzieci z zaburzeniami karmienia


13.30 – 14.00   Elżbieta Drewniak-Wołosz, Anna Paluch (Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Zgromadzenia Sióstr Felicjanek, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Dzieci Dyslektycznych, Kraków)
Sytuacja dzieci afatycznych w Polsce

14.00 -14.30    Dyskusja

14.30 – 15.30  PRZERWA OBIADOWA

15.30 – 18.00 WYKŁADY PLENARNE – część VI (sala 316)

15.30 – 16.00 Barbara Fedyna (Poradnia Pediatryczna, Warszawa)
Współpraca pediatry z logopedą. Kiedy i w jaki sposób ją rozpocząć?

16.00 – 16.30 Anna Zawadzka-Krajewska (Klinika Pneumonologii i Alergologii Wieku Dziecięcego WUM, Warszawa)
Alergiczny nieżyt nosa

16.30 – 17.00  Wioleta Osuch (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 14, Warszawa)
Diagnoza i wspomaganie rozwoju dzieci w wieku żłobkowym.Z doświadczeń neurologopedy pracującego w poradni psychologiczno-pedagogicznej

17.00 – 17.30  Aleksandra Hojda (Zespół Żłobków Miejskich, Żłobek Integracyjny, Bydgoszcz)
Żłobek – miejscem oddziaływań logopedy na dziecko i jego rodzinę oraz współpracy z wielospecjalistycznym zespole  

17.30 – 18.00 Dyskusja

Dzień trzeci - 12 września (niedziela)

9.00 – 11.30   WYKŁADY PLENARNE – część VII (sala 316)

9.00 – 9.30     Danuta Pluta-Wojciechowska (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN,Kraków)
Modele rozwoju mowy u dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia a kierunki terapii logopedycznej

9.30 – 10.00   Agnieszka Banaszkiewicz (Uniwersytet Gdański, Gdańsk)
Konsekwencje późnego podejmowania terapii logopedycznej w przypadku dzieci z rozszczepem podniebienia      i / lub wargi

10.00 – 10.30  Katarzyna Węsierska (Uniwersytet Śląski, Katowice)
Wczesna interwencja w przypadku objawów jąkania u małych dzieci

10.30 – 11.00 Sławka Orłowska-Popek (Uniwersytet Pedagogiczny im KEN, Kraków)
„Dzienniczki wydarzeń” jako forma budowania dialogu i narracji dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej

11.00 -11.30   Dyskusja
11.30 – 12.00  PRZERWA NA KAWĘ
12.00 – 15.00  WYKŁADY PLENARNE – część VIII (sala 316)

12.00 – 12.30   Krzysztof Szamburski, Anna Dudek (Uniwersytet Warszawski, Warszawa)
Wymowa międzyzębowa jako zjawisko rozwojowe

12.30 – 13.00   Iwona Michalak-Widera (Uniwersytet Śląski, Katowice)
Rola głosek prymarnych w postępowaniu logopedycznym dziecka z objawami regresu mowy

13.00 – 13.30   Marika Litwin (II Klinika Neurologiczna Instytutu Psychiatrii i Neurologii, Warszawa)
Apraksja mowy – trudności diagnostyczne. Prezentacja izolowanej apraksji mowy

13.30 – 14.00  Bożena Strachalska (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. MariiGrzegorzewskiej, Warszawa)
Dynamika poprawy stanu mowy osoby z afazją

14.00 – 14.30  Justyna Żulewska (Uniwersytet Warszawski, Warszawa)
Podejmowanie terapii przez osoby dorosłe po uszkodzeniu oun

14.30 – 15.00  Dyskusja

15.00- 15. 30  Zamknięcie konferencji (sala 316)

Formularz zgłoszeniowy do pobrania na stronie: http://www.tkj.uw.edu.pl/

 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.