Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2020-05-04
autor artykułu: źródło: www.gov.pl
2020.05.04. Informacja MEN nt. powrotu poradni psychologiczno-pedagogicznych do pracy w systemie stacjonarnym

źródło:

https://www.gov.pl/web/edukacja/od-4-maja-br-powrot-poradni-psychologiczno-pedagogicznych-do-pracy-w-systemie-stacjonarnym


4 maja 2020 na stronie MEN opublikowano informację o przywróceniu możliwości działania poradni psychologiczno-pedagogicznych w trybie pracy stacjonarnej.

"Dajemy poradniom możliwość realizacji zadań związanych w szczególności z wydawaniem orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego, potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz opinii. To odpowiedź przede wszystkim na prośby rodziców. Przy organizacji pracy poradni należy jednak uwzględnić przepisy dotyczące ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.


Dziś zwróciliśmy się z apelem do poradni psychologiczno-pedagogicznych o potraktowanie pracy zespołów orzekających i diagnozowania dzieci oraz młodzieży jako działania priorytetowe. Poprosiliśmy o sprawne rozpatrywanie wniosków składanych przez rodziców m.in. przez wyznaczanie posiedzeń zespołów orzekających również w okresie lipca i sierpnia tj. w czasie trwania wakacji. Chcemy, aby dzięki takim działaniom możliwe było terminowe uzyskanie tych dokumentów, które są niezbędne do organizacji kształcenia i wsparcia ich dzieci w szkole w kolejnym roku szkolnym. Ma to ogromne znaczenie dla przyszłości edukacyjnej dzieci i ich dalszych losów. Jednym z ważnych zadań jest również prowadzenie terapii dzieci i młodzieży.

 

Jednocześnie podtrzymujemy nadal prośbę do dyrektorów o to, aby te czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, organizowali z wykorzystaniem metod i technik pracy na odległość, np. zajęcia logopedyczne.

 

Dziękujemy wszystkim pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych za dotychczasową pracę i wspieranie uczniów oraz rodziców w czasie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach i placówkach."


Ministerstwo Edukacji Narodowej

 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.