data publikacji: 2013-04-20
autor artykułu: źródło: http://www.men.gov.pl
Dialog rodziców z MEN o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Edukacja włączająca ma wtedy sens, jeśli z przepisami wedrzemy się do ludzkich serc. Mam świadomość tego, że nie ma od niej odwrotu. Jesteśmy tutaj po to, żeby wysłuchać waszych opinii i prosić o współpracę w tworzeniu prawa dla dzieci, które potrzebują naszej pomocy - tymi słowami wiceminister edukacji Tadeusz Sławecki przedstawił cel spotkania przedstawicieli Forum Rodziców z pracownikami MEN i ORE, które odbywa sie w Warszawie.
To kolejna dyskusja z przedstawicielami organizacji reprezentujących rodziców poświęcona najważniejszym dla nich zagadnieniom dotyczącym edukacji.
Dwudniową konferencję w Warszawie (19 i 20 kwietnia) zdominowała dyskusja o zmianach legislacyjnych dotyczących uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. To właśnie dialog pokazał, że rodzice i ministerstwo mówią tym samym językiem i kierują się wyłącznie dobrem dziecka. A podpisane brzmienie rozporządzeń podpisanych w ubiegłym i obecnym roku, dotyczących organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo wychowawczych - to efekt współpracy obu stron.
Istotnym punktem spotkania było także przedstawienie stanu prac nad „Informatorem dla rodziców dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością". To kompendium wiedzy o aktualnym stanie prawnym dotyczącym wsparcia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
Przedstawiciele Forum Rodziców mieli również okazje do zapoznania się z materiałami MEN dotyczącymi ucznia zdolnego.
Natomiast unijny projekt „Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły" okazał się pretekstem do żywej dyskusji na temat realizacji tego projektu. Temat ważny bo dotyczył jak najlepszego wykorzystania potencjału rodziców i uczniów w funkcjonowaniu szkoły.
Przedstawiciele fundacji i stowarzyszeń skupieni w Forum Rodziców przy MEN wyznaczyli sobie termin kolejnego spotkania na czerwiec.
źródło: http://www.men.gov.pl
20 kwietnia 2013 r.