Publikacje:

foldery do pobrania

 
Jolanta Panasiuk
Logopedia dziś - wczoraj - jutro
Agnieszka Ciesielska
Zmiany w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych - od 2022 r.
Milena Stasiak
Wykaz standaryzowanych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie logopedycznej.
Milena Stasiak
EDL. Materiały profilaktyczne: rozwój mowy małego dziecka
zobacz wszyskie publikacje
Giełda pracy:
Gdzie studiować:

Wybierasz się na studia?
Sprawdź listę uczelni!

 

data publikacji: 2013-09-01
autor artykułu: Joanna Grabowska-Okraska
Rezultat interwencji PZL w sprawie dzieci z afazją i innymi zaburzeniami mowy.

W ostatnim tygodniu sierpnia zakończyły się ostatnie konsultacje przedstawiciela PZL, p. Mileny Stasiak z Centralną Komisją Egzaminacyjną związane z dostosowaniem warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów. Bardzo cieszymy się z tego, że możemy poinformować o sukcesie - większość naszych wskazań dla dzieci z afazją i zaburzeniami komunikacji językowej w sposobach dostosowania została uwzględniona.

W maju ZG PZL skierował do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej propozycje rozszerzenia dla w/w dzieci katalogu sposobów dostosowań warunków na sprawdzianach i egzaminach szkolnych ponad obowiązujące do tej pory dostosowanie jedynie w zakresie tempa pracy.

link: http://www.logopeda.org.pl/new.php?id=454

W wyniku naszych starań zainicjowanych i prowadzonych przez wyłonionego z ZG eksperta, p. Milenę Stasiak ( komisja oświaty ZG PZL, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Krzyżu Wielkopolskim) uwzględniono nasze propozycje ogłoszone w Komunikacie Dyrektora CKE z dnia 30.08.2013.

link: http://www.cke.edu.pl/index.php/komunikaty-dyrektora-cke-left/222-komunikaty-dyrektora-cke-o-sposobie-dostosowania-warunkow-i-form-przeprowadzania-sprawdzianu-i-egzaminow-w-roku-szkolnym-2013-2014

Podziękowania za wsparcie kierujemy także do pozostałych specjalistów, członków komisji ekspertów konsultujących i opiniujących opracowane propozycje legislacyjnych rozwiązań w zakresie pomocy dzieciom z afazją i innymi zaburzeniami komunikacji językowej: doc. Marii Przybysz-Piwko,
dr. Krzysztofa Szamburskiego, oraz specjalistów ds. afazji dziecięcej mgr Elżbiety Drewniak-Wołosz,mgr  Anny Paluch.

Serdecznie dziękujemy Pani Wicedyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Marioli Konopka,
która nawiązała proponowaną współpracę z PZL w tym obszarze oraz zadbała, aby sygnalizowane przez nas problemy zostały wnikliwie zanalizowane.

Ubiegaliśmy się także o ujednolicenie terminologii logopedycznej wg Klasyfikacji ICD - 10, aktualnie
nie jest to możliwe z powodu niespójności nazewnictwa z innymi aktami prawnymi dotyczącymi pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Zamieszczony wyżej (link) komunikat Dyrektora skutkuje uprawnieniami Rady Pedagogicznej
do ustalania warunków na sprawdzianach i egzaminach szkolnych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji  językowej. Jako PZL skłaniamy się do interpretacji tego terminu dla potrzeb diagnozy zgodnie z naszym wnioskiem wg klasyfikacji ICD 10.

 



 
 
 
przejdź do:  
Reklama:

 
Internetowa poradnia:

Pytania zadawane najczęściej...

 
Opieka logopedyczna w przedszkolu
Programy użyteczne w gabinecie logopedycznym
Nagrywanie wad wymowy
Forum dyskusyjne:
Newsletter:

W pole poniżej wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas najnowsze informacje.

 
 
 
 
 
 
Wsparcie techniczne: virtualmedia.pl
O nas   |   Certyfikat logopedy   |   DBDL   |   Rekomendacje   |   Linki   |   Kontakt
 

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.